Forum Squadron 51 Strona Główna Squadron 51
Forum Klanu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Manor System; co i jak

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Squadron 51 Strona Główna -> Wspomagarka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nyga
Klanowicz



Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z zadupia

PostWysłany: Wto 10:21, 25 Gru 2007    Temat postu: Manor System; co i jak

------------------------------------------
1. Ogólne informacje

UWAGA Zasianie nasiona powoduje drop wyłącznie adeny, podobno nasiona alternative powodują obniżenie dropu itemów o 50% - ale nie jest to potwierdzone

Co to jest manor system? Jest to system wiazacy wlascicieli zamkow i pozostalych graczy. Wlasciciel zamku inwestuje kase w sprzedaz nasionek. Gracze moga kupowac nasionka i uzywac ich na odpowiednich mobach (liczy sie lewel moba). W wyniku zasiewania nasionek gracze otrzymuja owoce, ktore moga zamienic na matsy. Wlasciciele zamkow za skupione owoce moga tworzyc roznego rodzaju przedmioty (za dodatkowa oplata u kowali znajdujacyh sie w zamkach).

Mnożnik HP mooba powoduje zwiększone plony owoców z jednego nasiona

Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem ziarenka i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest bardzo duza szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.

Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem postaci zasiewajacej i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest 100% szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.

Aby uniemozliwic zasiewanie przez niskiego lewelu graczy i pozniejszego zbierania przez wysoko lewelowych graczy - porownanie lewelow ma takze miejsce podczas wyciagania owocu (harvesting). Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy graczem wyciagajacym owoc a mobkiem szansa na sukces jest bardzo duza, z kazdym kolejnym lewelem szansa spada o 5%.

2. Wyjaśnienie zakładek u manor managera



Purchase Seed - otwiera okno kupowania ziarenek
Tally up indigenous product - sprzedarz (a raczej zamiana na maty) owocow
Viev the manor status - otwiera okno z informacjami o ilosci dostepnych ziarenek/owocow oraz ich cenach
Viev the basic seed information - encyklopedia na temat wszystkich ziarenek
Purchase harvester - kupno kosy
Ask aboute present ... - informacja o wlascicielu zamku, jego klanie i podatkach
Tell me what you mean ... - maly user guide

2a zakladka - info o ziarenkach



Pierwsza od lewej lista rozwijalna Current Seed - mozemy sprawdzic ceny i ilosc sprzedarzy/skupu na dzien aktualny (current) i nastepny (next)
Kolejna lista rozwijalna pozwala nam przegladac ceny dla kazdego miasta.
Dalej mamy tabelke i w niej 4 kolumny:
Seed name - nazwa ziarenka
Residual - ile ziarenek jest aktualnie dostepnych do kupienia
Sales - ile ziarenek dziennie jest dostepnych do sprzedazy
Sales Price - cena

2b zakladka - info o owocach



Tabelka z 5cioma kolumnami:
Crop Name - nazwa owoca
Remaining - ile ziarenek mozna aktualnie odsprzedac (zamienic na maty)
Buy - ile ziarenek dziennie mozna odsprzedac
Buy Price - wycena owocu (nie dostajemy adeny tylko maty o rownowartosci tej ceny)
Reward - w kolejnej zakladce mozemy sprawdzic jakie maty sa dla opcji 1wszej, a jakie dla 2giej

2c zakladka - info o matsach + zestawienie cen ziarenek i owocow



Tabelka z 6cioma kolumnami:
Crop name - nazwa owoca (i zarazem odpowiadajacego mu ziarenka)
Lvl - lewel owoca
Seed Price - cena ziarenka
Crop Price - wycena owocu
Reward 1 - rodzaj matu jaki dostaniem po oddaniu owocu
Reward 2 - jak wyzej

Na dole mamy jeszcze przyciski do kupna ziarenek i sprzedarzy owocow

2d.Co jeszcze trzeba wiedzieć

Trzeba jeszcze znać cykliczność manora.
Każdego dnia o 20:00 nastaje nowy dzień dla manora, można kupić nowe nasiona i są resetowane dzienne limity wszystkiego. (niewykupione nasiona z dnia poprzedniego, oraz nie wykożystane limity skupu owoców NIE PRZECHODZĄ na dzień następny)
O 6:00 kończą się modyfikacje ustawień na godzinę 20:00, więc po 6:00 wiadomo już jakie będą ustawienia i można się przygotować, rozplanować siły, kto czym i w jakiej ilości się zajmie

3. Życie farmera

Potrzeba zabrać nasiona i kose i wybrać się na mooby w rejonie miasta w którym zakupiliśmy nasiona.

Nasiona i kose dajemy na pasek skrutów (chyba, że chcemy dwa razy klikać z inwentory) Zasiewamy nasiono (Akcja wygląda jak spoil) zasianie nasiona nie powoduje agresji potwora. Można by powiedzieć, że ciało potwora to inkubator dla nasionka, po zabiciu używamy kosy (do kupienia u każdego manor managera za 500a+podatek)

Z moich doświadczeń wynika, że opłacalne jest wykroczenie troche z lvl mooba w stosunku do lvl nasiona, nasiono lvl 19 (14-24) można spokojnie siać na mobach ok. 30 lvl i nawet można mieć 2-3 owoców z jednego nasiona na HPx1. Tak miałem na blue Coda w okolicach dion, siałem na marsh stakato i marsh stakato worker w okolicach CT i w miare mało było niepowodzeń a plony ciągle 2-3 owoców. Niestety poszedłem z Lute Coda do wewnatrz CT na moby HPx2 i dostałem tylko 2 owoce, więc troche się zdziwiłem, bo Red Cobol które było wyższego lvl, na tych samych mobach dawało 3-4 owoców

Przydatny link [link widoczny dla zalogowanych] i to byłoby na tyle

Create By Khorl (R) / Distribut By Azoder

dodatkowe info (na dole link do listy nagrod)

This is a repost of
Choch's Guide to the Manor System for Lords and Farmers because it makes sense having it in this section. Let me know if there any other questions or issues I need to address.

General Notes:
Seed production and Crop buyback reset everyday at noon PST. There are caps on the amount of seeds produced (for each type) and the amount crops bought back (for each type).

Castle Lord
Seed Production
You must buy the seeds from the castle in order to sell them at the manor manager. As far as I know, all seeds cost 250a for a Castle Lord to buy. Then you set the seed sell price per seed for each seed type, which is the price the farmers will pay from the manor manager for that seed type. You also set the quantity of each seed type to be sold. In order for seed production to occur (to sell seeds to farmers via the manor manager NPC) you must have enough adena in the castle vault to purchase all of the seeds you want to produce. If you do not sell the seeds at the end of the day (noon PST), those seeds are gone and you do not regain the adena you spent producing them.

Harvested Crop Buyback
You set the price you want to pay to purchase the harvested crop, as well as the quantity of each of each harvested crop type. In order for seeds to be produced or to buyback harvested crops, you MUST have enough adena in your vault to cover the TOTAL amount buyback for all of your harvested crop settings. This adena is deducted at noon PST at the start of the crop-day. If you do NOT use all of that adena (you didn't buy back the amount of crops you set to buyback) then whatever funds are leftover go back into the castle vault. You do not lose that money.

You set the reward level to either I) Constant but good or II) Risky but High. (See explanation below under Farmer section)

Crop Maturation
Crops take a day to mature. Once people sell crops back to the manor manager, the next crop day, the mature crops will appear in your clan warehouse. Take the mature crops to the castle blacksmith and make whatever items you want. In addition to using the crops, there is of course, a blacksmith fee in adena that varies depending on the item you are making.

And remember, if you do not have enough adena in your vault to cover EVERYTHING (all seed purchases and crop buyback), then NOTHING will be produced or bought.

Farmers

Seed Purchase
Seed sales reset everyday at noon PST. Once the seeds are sold out, they will not restock until the next day. The Castle Lord can choose to stop selling or increase the amount of seeds produced on any given day. Seeds have a level range (10 levels). For 100% crop harvesting rate, you, the seed and the mob you are harvesting must all be within that range. Otherwise, your plantation and harvest can fail.

Farming
To farm you simply target a mob and click on the seed you want to plant. It will say either "planting failed" (or something like that) or "planting succeeded." You CAN replant the same mob if you failed the first time (although there is no timer on the seed icon). Once you kill the mob, simply click on the harvest and it will say either "harvest failed" or "earned [Crop Type]." Seeds MUST be used in the areas in which you bought them (ie giran seeds can only be planted in giran area mobs). However, the crops you harvest may be sold to ANY manor manager providing that castle's Lord set the NPC to purchase that crop type (You can farm sea codrans in oren and sell them to the manor npc in heine, providing the heine lord set the NPC to purchase sea codrans).

The Catch
Planted mobs only drop adena, they do not drop anything else.

The Payoff
The payoff depends on your castle lord. First of all, you do not get ANY adena when turning in crops to the manor manager. Instead you get raw materials of worth equivalent to the buyback price the castle lord set and the type of reward. The type of raw materials for each reward level (type I or type II) vary by seed type as well (one seed may give coal/silver/hemp at type I while another may give coal/suede/animal bones).

Type I
Type I is constant but good. Typically under this level you will coal, braided hemp, silver, etc. in a quantity of whatever price the castle lord set. So if the reward was 1000a per crop, you would get the shop-price equivalent of coal, braided hemp, silver, etc (probably around 5-10 of each).

Type II
Type II is risky but high. Typically under this level you will get almost all stem/thread with a chance of mold glue. It seems like a pretty low chance to me so far, but that's why its risky but high payoff.
[/]b

As a farmer, it may be important to remember that the castle lord may NOT be buying back the seed types in the same quantity everyday. S/He can change it daily. So if you want to be sure to get your seeds turned in, do it before noon PST. There is also a maximum amount the lords can set to produce and buyback, so don't expect to be able to farm 10k seeds in a week and sell them all back at once. You HAVE to sell them back over several days.

That is a basic description of how the manor system works. I don't have a list of the rewards for each seed type (each seed has a reward list for Type I and Type II).

[b]Personally I think type I is a better payoff (in general for the seed types I've seen) because the market value on coal, etc. is so much higher than the shop-price. Also *shock* is this a way that players can self-regulate the economy and get vast amounts of raw materials very quickly without professional farmers. OMG I THINK IT IS! Too bad more people aren't willing to give it a try



za ile sprzedawac w manor systemie aby sie oplacalo

[link widoczny dla zalogowanych]

jak wynika z jedne strony, to ilosc matsow z ziaren zalezy takze od ceny skupu przez zamek. im wyzsza cena, tym wiecej matsow sie dostaje.
oczywiscie nie nalezy przesadzac z cenami Wink

informacja jakie nagrody sa za jakie owoce

[link widoczny dla zalogowanych]

///// Jest to zapozyczony opis.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elesime
Rada



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jamajka

PostWysłany: Wto 10:40, 25 Gru 2007    Temat postu:

Jak juz wiecie co i jak Very Happy to zaczynamy ogarniac manor od dzis godzina 19.00 !!!

Nasionka ktore maja byc przez nas kupowane;
-red cobol lvl 31
-chilly cobol lvl 34
-golden cobol 43
-red codran lvl 49
-twin codra lvl 58
-great codran lvl 61
-desert codran lvl 69
-red coba lvl 70
-golden coba lvl 73
-desert coba lvl 76


Dane nasionka najlepiej kupowac w duzych miastach jak :aden,giran,oren.innadril,

Najwazniejsze nasionka dla nas w skupie jak i sprzedazy to :
-chilly cobol
-red cobol
-great codran

Na poczatek kupmy jakies 1k z kazdych nasion po wysianiu bedziemy miec
owocow na jakies 1-2 tygodnie w sprzedazy.

Manor zaczyna sie o godz 19.00 jest jakis tam czas od godz 19 do czasu kupienia .Nie zawsze sa sie qpic lub sprzedac bo ktos nas moze wyprzedzic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Squadron 51 Strona Główna -> Wspomagarka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin